COM A EMPRESÀRIA / DIRECTIVA / PROFESSIONAL:
Quina és la teva trajectòria professional?
Sóc Llicenciada en dret per la UNED i vaig cursar un Postgrau d’Administració i Direcció d’empreses a DEUSTO, sempre compaginant estudis i feina.
Aquesta experiència de compaginar treball i estudi és de les més dures i gratificants ja que em va suposar molta perseverança, esforç, constància i responsabilitat, però també la possibilitat i satisfacció d’aprendre en la pràctica tot el que aprenia dels llibres.
Des de l’any 1999 sóc sòcia de l’empresa SEGRELAND, S.L, exercint també d’advocada des de l’any 2006, especialment en temes de dret civil i administratiu, especialitzant-me en els últims anys en dret alimentari.
Quina és la teva marca personal?
És una pregunta molt difícil de respondre un mateix, però, segons els que m’envolten, diuen que la paraula que més em defineix és que tinc “xispa”.
Preguntant què volen dir, em contesten: generositat, alegria, confiança, creativitat desbordant, passió exagerada per la feina ben feta, constància i tenacitat respecte els objectius, energia inesgotable, viure i treballar en la zona que diuen de “no confort” (trencar la rutina dia a dia, pensar en nous reptes contínuament,…), “expansivitat” comunicativa, transmetre entusiasme als qui m’envolten sobre qualsevol cosa que faig perquè hi crec cegament.
Volem conèixer la teva empresa.
L’any 1999 creo junt amb 3 socis més SEGRELAND, S.L., assessoria tècnica i jurídica en els àmbits del medi ambient, la qualitat i la seguretat alimentària (llicències ambientals o d’activitats, procediments administratius i sancionadors,…) i consultoria que assessora i acompanya a les empreses en la implantació de sistemes de gestió (ISO 9001, ISO 14001, OSHAS 18001, RSC, GLOBAL GAP, ISO 22001, IFS, BRC,…).
L’any 2007 ampliem i ens especialitzem cap al sector alimentari (sense deixar les altres activitats) i decidim actuar sota la marca GESTALIMENT per dedicar-nos més específicament a explorar, ajudar i acompanyar a les empreses alimentàries a trobar noves oportunitats per a créixer i millorar la reputació a través de la seguretat alimentària traient profit de les peculiaritats i punts forts de cada empresa i dels seus productes. Per aconseguir aquests objectius creiem fermament en la formació pràctica i sobretot en la conscienciació de tots els integrants de les empreses (directius i treballadors) utilitzant mètodes didàctics adaptats a cada empresa.
Quina és la teva diferenciació empresarial?
La proximitat i la personalització en el tracte.
Dir al client el que necessita, no el que vol sentir. Nosaltres no fem clients… creem vincles de confiança, que per a nosaltres és la clau de qualsevol servei que pretengui perdurar en el temps.
Quin consell donaries a la sòcia Funde, sigui quina sigui la seva professió?
Creu en el que fas i fes-ho amb entusiasme, i facis el que facis i surti com surti, aprèn de la situació. Fes-ho tot amb amor (que és l’únic que creix quan es reparteix), escolta més que parla, siguis constant, perseverant, pacient, humil i empàtica amb la gent que et rodeja (treballadors, clients, amics, família) i sobretot SOMRIU, doncs ningú és tant pobre com per no fer-ho, i tant ric com per a no necessitar un somriure.
Hi ha una frase de James Allen que ho defineix molt bé: “Treballar amb alegria i en pau, sabent que els pensaments correctes i esforços adequats inevitablement portaran resultats correctes”.
Defineix les característiques de la dona treballadora del segle XXI amb una paraula o frase.
Independent, lliure i autosuficient.
Tens la impressió que la emprenedora/empresària/directiva/professional ha tingut l’evolució que esperaves?
No, però crec que les mateixes dones tenim part de responsabilitat per què sigui així. No obstant, les dones hem de ser fortes, independents, lliures i autosuficients sense perdre en cap moment l’essència de ser dona, que tot i que alguns cops no ho sembli, és totalment compatible. No hem de caure en el parany de masculinitzar-nos per progressar. Hem d’estar orgulloses de ser dones i ser com som i mai perdre la part de sensibilitat i sensualitat que ens caracteritza. Ser fortes i independents és totalment compatible amb ser sensibles i empàtiques.
COM A MEMBRE DE FUNDE:
Per què et vas associar a Funde?
Per conèixer altres dones amb inquietuds semblants a les meves i aprofitar talent mútuament!!
Quins són els teus objectius dins l’Associació?
No tinc cap objectiu més enllà de gaudir de compartir experiències personals i professionals que ens ajudin a millorar dia a dia.
Què esperes de Funde?
Tenir una associació que em doni suport com a emprenedora en temes d’actualitat relacionats amb l’empresa (subvencions, novetats legislatives més destacades), novetats en publicitat i xarxes… formació i xerrades de temes nous, punters… i un Networking, un feedback, que ens permeti recolzar-nos unes a les altres.
També, defensar les mancances de les dones empresàries/directives per aconseguir millorar la situació actual.
Què demanaries a les teves companyes sòcies?
Xerrades d’altres àmbits que no siguin estrictament l’empresarial o directiu d’interès general, atès que les directives/empresàries ens nodrim també de les nostres experiències i creences personals en tots els àmbits, és a dir, organitzar conferències o debats amb diferents ponents sobre l’abort, la sexualitat, les religions, etc… atès que d’aquestes reflexions es poden derivar idees per emprendre accions per a defensar la millora de les condicions del nostre col·lectiu i de les dones en general.
Oferir serveis útils per a les sòcies (borsa de treball per quan alguna busca treballadors,…).
Com presentaries Funde a les persones que no són sòcies?
Un grup de dones amb ganes de compartir inquietuds i interessos semblants.
Què trobes a faltar a l’Associació?
Més interactuació amb les sòcies, conèixer-nos més per, segurament, poder col·laborar professionalment.
Què creus que li sobra a l’Associació?
No crec que li sobri res.